sophie

the 2013/2014 portrait season opened up with sophie’s photoshoot for fashionism.gr. we had little available time, since sophie’s visit in athens was what someone would call “lightning”, and I was really busy with the upcoming athens international film festival. a couple of evening hours were sufficient to complete a set of four outfits.

I wanted to do a fully analog photoshoot, using the pentax 67 and the wonderful takumar 105mm/f2.4, but time was tight and the sunlight was fading, so I also brought the sony a99 with the minolta 85mm/f1.4 along. I shot all poses with both cameras, just to be on the safe side. the last shots were really tricky with the pentax, since the sun had set: I had to keep a 1/60 minimum shutter speed, fully open the 105mm at f2.4 and rely on the film’s latitude.

I was very pleased when I scanned the negatives. kodak portra 400 really is a wonderful film (the last two frames were pushed three stops during scanning), and – contrary to popular belief – 1/60 is a hand-holdable speed with the pentax 67. I shot two films, a total of twenty frames, and I had the 8 images I wanted. I didn’t even look at the digital stuff.

[pentax 67 | takumar 105mm/f2.4 | kodak portra 400 | september 2013]

sophie | portrait | pentax 67 | takumar 105mm | kodak portra 400

sophie | portrait | pentax 67 | takumar 105mm | kodak portra 400

sophie | portrait | pentax 67 | takumar 105mm | kodak portra 400

sophie | portrait | pentax 67 | takumar 105mm | kodak portra 400

sophie | portrait | pentax 67 | takumar 105mm | kodak portra 400

sophie | portrait | pentax 67 | takumar 105mm | kodak portra 400

sophie | portrait | pentax 67 | takumar 105mm | kodak portra 400

sophie | portrait | pentax 67 | takumar 105mm | kodak portra 400

9 comments

      • se sxesi me ta modela tis plustek ta opoia einai mono gia 35mm pws einai ?

        sta 35mm pws einai i apodosi tou epson ?

        exeis dokimasei genika ektypwsi a4 gia paradeigma ?

        • Για τα Plustek δεν έχω καμία ιδέα, αλλά σε σύγκριση με Noritsu ή με το Nikon 9000ED, το Epson V700 είναι πολύ κατώτερο σε 35mm. Το V700 (και κάθε flatbed scanner) είναι εξαιρετικό για μεσαίο και μεγάλο φορμά και μέτριο για 35mm.

          Τυπώνω τακτικά 20×30 από 35mm αρνητικά για reference, αλλά όταν χρειάστηκα “επίσημη” δουλειά, πήγα σε dedicated 35mm scanner. Μπορείς να τυπώσεις 20×30, το αποτέλεσμα είναι αξιοπρεπές… αλλά όταν ξανασκανάρεις σε σοβαρό dedicated 35mm scanner και ξανατυπώσεις, η διαφορά σε ανάλυση και οξύτητα βγάζει μάτι.

          Όσον αφορά τα μεγαλύτερα φορμά, έχω συγκρίνει σκαναρίσματα Noritsu και V700 (πιο πρόσφατη σύγκριση, οι δύο τελευταίες εικόνες από αυτό το post) και δεν κατάφερα να βρω ουσιαστική διαφορά. Από σκαναρίσματα του V700 σε μεσαίο/μεγάλο φορμά, έχω τυπώσει 70×90 και 100×130 απροβλημάτιστα.

          Για κύρια χρήση 35mm δεν θα το συνιστούσα, καλύτερα κάποιο dedicated 35mm scanner. Για κύρια χρήση μεσαίο/μεγάλο φορμά και ιντερνετική χρήση των σκαναρισμένων 35mm, είναι ιδανικό.

          • noritsu an den kano lathos einai afto pou xrisimopoioun ta pio polla labs stin athina etsi ?

            exeis na mou protineis kapoio sigekrimeno dedicated gia 35mm ?

            • Noritsu χρησιμοποιούν οι περισσότεροι, ναι – εγώ πηγαίνω κυρίως στο Filmora στα Εξάρχεια.

              Για dedicated 35mm αν γκουγκλάρεις θα βρεις κείμενα, συγκρίσεις, κλπ – νομίζω πλέον ότι οι επιλογές είναι είτε κάποιο μεταχειρισμένο Minolta/Nikon είτε κάποιο από τα Plustek. Δεν έχω εντρυφήσει στο θέμα του 35mm οπότε δε μπορώ να σε βοηθήσω παραπάνω.

  • efxaristo poli gia tis apadiseis 🙂

    ego filmora to ekopsa giati ta arnitika mu mu ta edeine me xarakies kai polla simadia

Submit a comment

Your email address will not be published.